Murtabak Meggi Express

Murtabak Meggi Express | Meggi ni mee segera yang dah tesedia rencahnya . Masak meggi dengan rempahnya dengan cara rebus / goreng tu dah biasa . Sesekali nak juga luar biasa masak meggi guna resepi lain . Yang penting rencah meggi tu masih digunakan .

Murtabak Meggi Express

Murtabak Meggi Express


Murtabak selalunya dibuat menggunakan tepung gandum yang dicanai . Tapi sudah ramai yang menderhakai resepi bila buat murtabak menggunakan lasagna, kulit popia, roti dan meggi . Bukankah dunia moden perlu ada innovasi ? Barulah terbit banyak jenis resepi . Kita pun tak jemu dok hadap benda yang sama kan .

Bahan Bahan :
πŸ‘‡
(utk 4 - 5 kpg saiz gambar di atas)
2 bungkus maggie - dipatah-patahkan
1 paket perencah maggie kari
4 biji telor
1/2 biji bawang besar - didadu sedikit daun bawang - dihiris halus1 tangkai cili merah
- dicincang/hiris halus
garam secukup rasa sedikit minyak masak

Cara Membuat :
πŸ‘‡
Didihkan air dalam periuk, masukkan maggie dan masak hingga lembut. Toskan. Ketepikan.Dalam mangkuk lain, campurkan semua bahan lain kecuali minyak masak. Masukkan maggie tadi dan gaul sekata. Panaskan beberapa titis minyak dalam non-stick pan mini (*atau boleh jek guna kuali, ikut suka laa), tuangkan adunan maggie tadi dan masak dengan api perlahan. Balikkan kedua-dua belah dan masak hingga kuning keemasan.Angkat dan hidangkan dengan sos.

Selamat mencuba 

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon