Resepi Mudah Koktail Ramadhan Nata De Coco Cincau


Resepi Mudah Koktail Ramadhan Nata De Coco Cincau | Berbuka atau beriftar di bulan Ramadhan , benda yang paling menggiurkan bila dilihat adalah air minuman . Tak kiralah sama ada air itu air kosong seperti mineral , air jus , air campuran seperti air katira , koktail dan lainnya . Lebih menggiurkan jika ketika itu cuaca sanat panas yang menyebabkan keletihan berganda .

Resepi Mudah Koktail Ramadhan Nata De Coco Cincau

Resepi Mudah Koktail Ramadhan Nata De Coco Cincau


Koktail ni , kalau dibeli di bazaar ramadhan , lebih banyak ais dari bahan utamanya . Hasilnya , perisa air tak dirasakan sangat . 

Justeru itu , sama ada air katira ke , air jagung ke , air mangga ke , lebih baik buat sendiri di rumah . Walaupun keluar belanja banyak sikit , tapi air tersebut boleh dihasilkan banyak kali ( untuk beberapa hari ) . Itu lebih berbaloi . Lagipun rasanya kita boleh buat ikut citarasa kita . Begitu juga dengan bahan campurannya .

Untuk Resepi Mudah Koktail Ramadhan Nata De Coco Cincau di atas , berikut adalah bahan-bahan yang diperlukan .
  • nata de coco berwarna warni
  • cincau
  • susu cair
  • ais cream soda
  • kiub ais
Bila semua bahan di atas sudah ada , sediakan mangkuk koktail besar , masukkan semua bahan di atas dan kacau supaya rasanya sebati . 

Bila masuk je waktu berbukan , bolehlah masukkan ke dalam cawan atau gelas juga mangkuk kecil untuk dinikmati .


Artikel Terkait

Previous
Next Post »

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon