Cara Mudah Kempiskan Perut Hanya Dengan 2 Bahan


Cara Mudah Kempiskan Perut Hanya Dengan 2 Bahan | Perut merupakan abdomen pada tubuh badan yang akan menentkan penampilan anda menarik atau tidak . Jika perut anda kempis , apa pun pakaian yang anda pakai , anda tetap rasa selesa . Berlaku sebaliknya jika perut anda membuncit . Anda akan rasa malu apatah lagi jika usia masih muda dan bujang .


Cara Mudah Kempiskan Perut Hanya Dengan 2 Bahan

Yakult


Sebelum mengetahui bagaimana 2 bahan itu boleh membantu mengempiskan perut , kita belajar dulu apa kandungan Yakult dan kebaikannya pada perut kita . 

Untuk pengetahuan , Yakult ni merupakan produk yang susu yang  berasaskan probiotik . Yakult ini dihasilkan di Jepun melalui proses penapaian di mana susu skim dicampurkan dengan satu strain bakteria khas yang dikenali dengan Lactobacillus casei Shirota 

Yakult mengandungi bakteria Bifidobacterium breve ini mengandungi :

  • Gula (sukrosa, dekstrosa) bertujuan untuk menyeimbangkan rasa masam dan manis.
  • Susu tepung skim
  • Perisa asli
  • Lactobacillus casei shirota strain hidup yang mengandungi 30 bilion bagi setiap botol berisi 80 mL 
  • Air


Kebaikan meminum Yakult 


Kandungan baketria baik dapat yakult dapat membantu perut berfungsi dengan baik jika diminum sekurang-kurangnya sekali setiap hari . 

Yakult dikatakan dapat membantu usus untuk menyingkirkan segala sisa makanan dan selaput yang tersangkut pada saluran usus sekaligus dapat mengempiskan perut .

Selain itu yakult juga dapat membantu anda mengatasi masalah sembelit dengan membuang najis dengan mudah .

Cara Mudah Kempiskan Perut Hanya Dengan 2 Bahan


Gandingan yakult dengan nata de coco dengan yakult dikatakan dapat membantu mengempiskan perut dengan mudah . 

Korang cuma perlu ambil satu botol kecil yakult kemudian masukkan 12-15 ketul nata de coco perisa asli dan masukkan sedikit air . Kemudain minum sekali sebelum tidur dan sekali selepas bangun tidur .

Apabila usus korang berish dari kotoran yang tak sepatutnya dan korang senang nak buang najis , maka perut korang akan jadi kempis.

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon