Khasiat Brokoli Untuk Penghidap Kanser


Khasiat Brokoli Untuk Penghidap Kanser | Para penyelidik yang mengambil berat derita penghidap kanser , kini mencuba menanam tumbuhan brokoli berukuran besar . Hal ini diharap boleh menurunkan kadar kesakitan terhadap penyakit tersebut .


Khasiat Brokoli Untuk Penghidap Kanser


Super brokoli dipercayai boleh menghindarkan seseorang daripada penyakit kanser . Hal itu juga yang diyakini institut penyelidikan mengenai makanan ( IRF ) di England . Menurut mereka , brokoli yang berwarna hijau itu , memiliki unsur kimia bernama sulforaphane yang dipercayai boleh menahan kesan berlarutan akibat kanser .

Dengan andaian itu juga , bererti secara logik , bila kita mampu mengeluarkan tumbuhan ini dalam saiz terbesar , maka unsur kimia itu juga akan berkapasiti dan berdaya guna lebih besar . 

Brokoli dikenali sebagai keluarga sayuran yang sejenis dengan kubis dan kangkung . Kebaikan sayur tersebut mengandungi unsur glucosinolates berkadar tinggi . Selain itu , jenis sayuran yang memiliki unsur sulforaphane, dipercayai sebagai satu-satunya ubat penahan penyebaran kanser dalam tubuh . 

Super brokoli diperkirakan berukuran paling tidak lebih besar tiga perempat kali jenis brokoli biasa . 

Artikel Terkait

Previous
Next Post »

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon