Cara Mudah Tanggalkan Kotoran Pada Baju


Cara Mudah Tanggalkan Kotoran Pada Baju | Anak - anak yang bersekolah rendah selalunya sangat lasak . Lasak bermain dan berkejar-kejaran . Selain itu mereka juga suka makan tanpa ambil peduli kebersihan pada baju mereka . Hal ini akan membuat si ibu merasa geram .

Cara Mudah Tanggalkan Kotoran Pada Baju

Masalah kekotoran pada baju bukan sahaja berlaku pada anak - anak di sekolah , malah juga anak - anak yang aktif di rumah juga aktif bermain dengan kawan - kawan mereka . 

Adakalanya , kita sebagai orang dewasa juga adakalanya cuai dalam menjaga kebersihan pakaian kita apabila pakaian kita terkena kekotoran tanpa sedar ketika kita sedang leka melakukan kerja ataupun ketika menikmati makanan .

Jenis Kekotoran


Jenis kekotoran yang sering terdapat pada baju sama ada pada anak - anak aktif , juga pada orang dewasa yang leka , adalah seperti 
  • daki pada kolar baju sekolah
  • minyak ( ketika memasak / dari makanan )
  • sos ( dalam makanan )
  • air kunyit
  • darah kering

Cara Mudah Tanggalkan Kotoran Pada Baju


Cara Mudah Tanggalkan Kotoran Pada Baju 


Apabila salah satu jenis kekotoran di atas melekat pada baju anda juga anak anda , sudah pasti sabun pencuci yang ada tidak dapat menanggalkan kekotoran tersebut . Jika anda menggunakan bahan peluntur , ianya belum tentu akan hilang .

Ada cara yang mudah boleh anda gunakan untuk menghilangkan kekotoran yang melekat pada baju anda dan anak anda .

Anda hanya perlukan sabun mandi . Tidak kira apa jenis sabun mandi / jenama sekalipun , anda boleh gunakannya . Tetapi , hanya sabun mandi jenis buku sahaja yang berkesan .

Proses

Untuk menghilangkan kekotoran pada baju anda dan anak anda , anda hanya perlu basahkan sabun mandi tersebut dengan air . Tujuannya supaya sabun itu mudah digosokkan pada pakaian .

Gosokkan sabun yang sudah basah itu pada kekotoran yang terdapat pada baju anda . Pastikan sabun itu anda menutupi keseluruhan kekotoran itu .

Biarkan baju tersebut dalam sehari atau separuh hari . Tujuannya supaya sabun tersebut dapat meresap dengan sempurna pada kekotoran tersebut . 

Selepas beberapa jam , anda bolehlah menggosok kekotoran itu menggunakan tangan anda ataupun berus . Berus sehingga kekotoran hilang . Anda tidak akan mengambil masa yang lama untuk melihat hasilnya .





Artikel Terkait

Previous
Next Post »

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon