Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah


Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah | Anda pernah berfikir untuk mencuba membuat mee menggunakan tangan anda sendiri?  Sebenarnya , buat mee sendiri di rumah itu lebih sihat .

Kalau anda beli mee yang sudah ada di pasaran , sama ada yang basah mahupun yang kering , sudah tentu terdapat bahan kimia di dalamnya untuk jadikan mee tersebut tahan lama .

Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah


 Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah


Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah ini , jika anda berhasrat mahu membuatnya . Sama ada anda menghasilkan mee menggunakan mesin mahupun tangan sendiri , itu pilihan anda sendiri . Yang pasti ianya mudah sahaja dan mee tersebut juga kenyal .


Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah


Oleh kerana ada mesin mencetak mee di rumah , jadinya proses untuk membuat mee menjadi lebih mudah . Pun begitu , sukatan setiap bahan untuk membuat mee sendiri di rumah perlulah tepat juga .


Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah


Berikutan adalah sukatan yang anda perlukan untuk Resepi Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah :
  • 2 cawan tepung gandum
  • 1 sudu kecil minyak jagung / minyak masak
  • secubit garam
  • 65 ml air

Cara membuat mee menggunakan mesin , mula-mula masukkan tepung kemudian tutup . Onkan switch automatik . Bila mesin bergerak , masukkan minyak , air , garam ( dilarutkan dahulu ) sedikit demi sedikit . Kemudian , anda hanya perlu tunggu mee tersebut keluar dari acuannya .


Artikel Terkait

Previous
Next Post »

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon