Cara Mudah Rawat Selsema Kucing


Cara Mudah Rawat Selsema Kucing | Hampir semua kucing di rumah ini menghidapi selsema . Kucing - kucing ini dah menghidapi selsema berbulan - bulan sebenarnya . Mungkin kucing ini menghidapi selsema sebab tak tahan cuaca yang silih berganti panas dan hujan . Kesian bila tegok mata mereka kuyu dan kerap bersin sahaja .

Cara Mudah Rawat Selsema Kucing

Selsema Kucing


Selsem kucing berlaku disebabkan jangkitan beberapa virus iaitu virus herpers dan virus calici juga bakteria .

Apabial seekor kucing mengidapi selsema dan bersin , hingus yang dikeluarkan itu akan berjangkit kepada kucing lain melalui tidur bersama dalam satu kelompok , makan bersama dan minum di tempat yang sama . 

Selalunya kucing yang hidapi selsema tidak cergas disebabkan demam , hilang selera makan sebab hidung tersumbat , mata akan jadi kuyu dan kelihatan merah serta berair .

Cara Mudah Rawat Selsema Kucing


Cara mudah rawat selsema kucing yang dilakukan setakat ini hanya meletakkan sedikit anibiotik untuk kanak - kanak ke dalam minuman mereka . Cara itu agak berkesan . Sama ada lambat atau cepat kesannya , bergantung kepada kekuatan tubuh kucing itu sendiri .




Artikel Terkait

Previous
Next Post »

2 comments

Write comments
Yoroshiku
AUTHOR
16 April 2017 at 19:48 delete

Malangnya, xda ubat antibiotik kanak2 di rmh sya .huhuhu

Reply
avatar
Mohaz Sue
AUTHOR
21 July 2017 at 14:56 delete

Tq atas petua.....

Reply
avatar

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon