Cara Mudah Hilangkan Jerawat


Cara Mudah Hilangkan Jerawat | Tak ada orang sukakan jerawat terutama wanita  kerana wajah adalah alat utama untuk kecantikan . Ramai saja wanita yang tidak berkeyakinan untuk berada dikhalayak umum bila muka ditumbuhi jerawat .


Cara Mudah Hilangkan Jerawat


Bagaimana Jerawat Terjadi


Jerawat boleh sahaja tumbuh di muka bila anda tidak mencuci muka sekurang - kurangnya tiga kali sehari terutama untuk kulit yang berminyak . Ini kerana kulit jenis berminyak menyebabkan kekotoran mudah melekat di wajah . Disamping itu , pori - pori kulit wajah yang terbuka akan memudahkan bakteria bersarang didalamnya . 

Selain itu ,   jangkitan bakteria , masalah hormon tak seimbang , pra-haid , tekanan , penyakit resdung , pemakanan , keturunan , kulit muka yang tidak dijaga dengan rapi juga disebabkan alahan pada bahan kosmetik dan tekanan dalam kehidupan juga menyumbang kepada tumbuhnya jerawat .

Sekarang ini , sudah sebulan rasanya jerebu melanda . Tahap kualiti udara memang merosot sehingga diberitakan sebagai beracun . Udara yang kotor ini sudah tentunya akan melekat di muka anda . Jadinya , anda perlu kerap mencuci muka dan memakai pelindung supaya wajah anda tidak ditumbuhi jerawat .

Cara Mudah Hilangkan Jerawat


Cynta ada formula sendiri cara untuk menghilangkan jerawat ini . Cynta hilangkan jerawat menggunakan bahan yang ada di dapur sahaja . Cara hilangkan jerawat ini bukan sahaj berkesan pada jerawat biasa malah pada jerawat yang kronik seperti penyakit kulit .


Cara Mudah Hilangkan Jerawat


Cuka Epal


Cuka epal yang kaya dengan serat juga mengandungi asid amino , kalium ( potasium ) , magnesium , kalsium , vitamin , beta karoten , zat asam , enzim dan pectin .

Langkah Merawat

Apa yang Cynta lakukan untuk menghilangkan jerawat di wajah adalah dengan mengambil sesudu cuka epal dan campurkan bersama 3 sudu air . Selepas itu , ambil kapas muka , celupkan pada air yang bercampur cuka epal itu dan sapukan pada wajah sehingga hilang semua kekotoran di wajah . Akhir sekali , cuci muka dengan air suam .

Lakukan sekurang - kurangnya 3 kali sehari . Lagi kerap anda cuci muka dengan cuka , lagi bagus supaya jerawat cepat sembuh . Ianya memang berkesan . Mudah dan cuka epal  pun mudah didapatkan dan harganya juga ada yang murah .




Artikel Terkait

Previous
Next Post »

1 comments:

Write comments
8 November 2015 at 03:35 delete

Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan jerawat secara alami
.

Reply
avatar

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon