Cara Sebenar Pakai Bedak Di Muka


Cara Sebenar Pakai Bedak Di Muka | Wajah merupakan aset penting bagi wanita . Oleh sebab itu , orang perempuan , kalau keluar rumah , mesti nak tepek bedak di muka kan . Kalau tak , nampaklah semua cacat cela kat muka tu termasuk jerawat dan bekas jerawat . Rasa yakin pada diri kurang dan merasa malu memiliki kulit wajah yang tak sempurna .

Cara Sebenar Pakai Bedak Di Muka

Pakai Bedak


Selalunya bila kita pakai bedak kompak ataupun serbuk , kita akan gunakan span yang diberi untuk sapukan pada muka . Pada awalnya nampak elok saja . Tetapi apabila muka kita berpeluh , mulalah bedak compak / serbuk itu nampak bercapuk di sana dan sini . Sekali pandang dah macam kita tak pandai pakai bedak kan . Sungguh tak selesa . Sebenarnya , kita tak gunakan cara yang betul semasa pakai bedak .


Cara Sebenar Pakai Bedak Di Muka


Cara Sebenar Pakai Bedak Di Muka


Cara sebenar pakai bedak di muka , anda kena gunakan berus ( blusher brush ) . Macam gambar kat atas tu , Cynta pilih blusher brush dari jenis nylon bristles . Cara sebenar pakai bedak di muka , anda hanya perlu gantikan span dengan blusher brush . Ambil blusher brush , tekankan sedikit di atas bedak , kemudian tekapkan di atas seluruh muka . Selepas itu barulah sapu seluruh muka anda dengan lembut menggunakan blusher brush .


Cara Sebenar Pakai Bedak Di Muka


Mudah Dan Kemas 


Selepas beberapa jam / berpeluh , bedak compak / serbuk di muka anda tetap nampak rapi seperti asal . Tiada langsing bercapuk di sana dan sini . 

Cynta harap perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua terutama bakal pengantin , yang nak bertunang dan juga anda yang perlu kerap berada di luar pejabat .



Artikel Terkait

Previous
Next Post »

1 comments:

Write comments
18 November 2015 at 10:09 delete

terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
.

Reply
avatar

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon