Cara Buat Mata Nampak Segar


Cara Buat Mata Nampak Segar |  Mata adalah aset paling menyerlah pada wajah selain bibir . Kalau mata anda lesu , ada kesan lebam disekeliling mata disebabkan anda kurang tidur atau lainnya , wajah anda akan kelihatan tidak bermaya keseluruhannya .


Cara Buat Mata Nampak Segar


Cara Buat Mata Nampak Segar


Selalunya , bila anda tidak cukup tidur , mata anda kelihatan letih atau lesu . Selalunya ada kesan lebam di sekitar mata . Ada beberapa cara yang anda boleh gunakan untuk buat mata anda kelihatan lebih segar .

1- Pilih satu warna dan letakkan pada mata anda dengan kadar yang nipis . Kaedah ini akan dapat menangkap cahaya seterusnya menjadikan mata anda kelihatan lebih segar .

2- Jika anda ada banyak masa , calitkan liner di kelopak mata anda . Cukup sekadar meletakkan eyeliner yang sedikit walaupun sekadar di kelopak mata sebelah atas .

3- Cuba letakkan seuncang teh ke atas mata anda untuk seketika . Jika mata anda masih dalam keadaan yang sama , anda bolehlah gunakan pembayang mata berwara biru atau hijau . Elakkan menggunakan warna kuning .

4- Anda boleh juga menggunakan kiub ais . Letakkan kiub ais pada kelopak mata anda untuk seketika . Jika boleh kiub ais itu dibalut dengan kain supaya kesejukkan kiub ais itu tidak merosakkan sel - sel kulit . Kiub ais dapat membanu mengurangkan bengkak pada mata anda .

5- Letakkan bantal tambahan supaya kedudukan kepala anda tinggi sedikit ketika tidur . Cara ini dapat memudahkan saliran cecair di bawah mata mengalir .

Solekan


Bayang - bayang mata yang besar akan menjadikan mata anda kelihatan segar tetapi elakkan penggunaaan bayang mata yang terlalu gelap , terang dan warna bersinar . Adalah lebih baik anda memilih warna yang terang dan campuran warna yang sesuai dengan kulit anda .



Artikel Terkait

Previous
Next Post »

🌻Anda memang cun sekali . Terima kasih sudi melayari blog saya. Semoga anda mendapat manfaat darinya. 😊🌻 EmoticonEmoticon